Zajęcia warsztatowe na Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie

W czwartek, 8 marca 2018 roku, uczniowie klasy II C podczas Dnia Otwartego odwiedzili Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie.

Warsztaty popularnonaukowe, stoiska prezentujące osiągnięcia kół naukowych i organizacji studenckich, zwiedzanie laboratoriów i pracowni, wystawy sprzętu naukowego, konkursy z nagrodami - to główne atrakcje, czekające na przybyłych. Każdy z sześciu Wydziałów Uczelni był reprezentowany poprzez swoje koła naukowe i organizacje studenckie, które przygotowały stoiska w Centrum Kongresowym i holu AGRO II.

Od godziny 10:15 rozpoczęły się  warsztaty i wykłady popularnonaukowe, prowadzone przez przedstawicieli Wydziałów Uczelni. Ich tematyka dotyczyła zarówno promocji kierunków studiów, jak i przedmiotów szkolnych i badań naukowych. W dużej mierze opierały się one na samodzielnej pracy uczniów, angażując ich w wykonywane doświadczenia lub pracę zespołową nad rozwiązywaniem zadanych problemów.

W ramach realizacji treści ekologicznych na zajęciach rozszerzonej geografii, uczniowie klasy II C uczestniczyli w warsztatach na temat: "Tempo przemieszania zanieczyszczeń w środowisku" i "Czy zasypią nas śmieci? Oddziaływanie gospodarki odpadami na środowisko". W doświadczeniu modelowym przedstawiono trzy problemy: szybkość filtracji zanieczyszczeń przez różne gleby, zatrzymywanie zanieczyszczeń w glebach,  ocena właściwości fizykochemicznych przesączów. Uczestnicy warsztatów mieli możliwość nie tylko teoretycznego zapoznania się z problemami zanieczyszczeń środowiska, ale również mogli sami przeprowadzić eksperymenty: oznaczenia wartości pH roztworów, przewodności elektrolitycznej, zawartości fosforu, ocena ilości  i jakości przesączu.

Podczas drugich zajęć, uczniowie zapoznani zostali z preferowaną hierarchią działań w gospodarce odpadami oraz z głównymi sposobami postępowania z nimi. Uczestnicy, przy wykorzystaniu specjalnego programu komputerowego, mogli przeprowadzić symulację różnych scenariuszy gospodarki odpadami, a następnie ocenić ich stopień oddziaływania na poszczególne elementy środowiska oraz na zdrowie i życie ludzi.

Nasz pobyt w Lublinie zakończyliśmy w Let Me Out Escape Room, gdzie bawiliśmy się doskonale podczas ekscytującej, wciągającej i pełnej emocji edukacyjnej gry integracyjnej.

Tekst: Monika Młynarczuk

  • 20180308_102624
  • 20180308_102949
  • 20180308_103206
  • 20180308_102917
  • 20180308_103026
  • 20180308_102538
  • 20180308_103230
  • 20180308_102639
  • 20180308_102917-1
  • 20180308_102639-1
  • Resized_20180308_155923_3507
  • 20180308_105849
  • 20180308_121008
  • Resized_20180308_155350_8263
  • 20180308_121217
  • 20180308_150020
  • 20180308_105903

Simple Image Gallery Extended

Sukcesy i osiągnęcia

Wstępne wyniki Konkursu Bóbr 2018

Informujemy o wstępnych wynikach tegorocznej edycji Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr.

Więcej…

Zawody sportowe

Lekkoatletki ze Staszica Mistrzyniami Województwa!!!

„Celujemy jak najwyżej!” -  to słowa jednej z zawodniczek ze Staszica po wygranym rejonie w Zamościu. Celowały i trafiły! 11 października 2018 r., na Stadionie Miejskim w Lublinie, reprezentantki Zespołu Szkół Nr 2 w Hrubieszowie drużynowo wywalczyły I miejsce na Wojewódzkiej Licealiadzie w Lidze LA oraz medale indywidualnie. To pierwszy taki sukces lekkoatletek, które udowodniły, że chęci, determinacja, wiara, a przede wszystkim zdolności w połączeniu ze sobą dają widoczny efekt. O przedostaniu się na etap ogólnopolski zadecyduje kolejny rzut ligi, który odbędzie się na wiosnę 2019 roku.

Więcej…

Ogłoszenia

Zebranie z rodzicami

13 i 14 listopada 2018 r. o godz. 15.30 odbędą się zebrania z rodzicami.

  • 13.11.2018 r. - klasy trzecie gimnazjum i pierwsze liceum ogólnokształcącego
  • 14.11.2018 r. - klasy drugie i trzecie liceum ogólnokształcącego

 

Uroczystości, wydarzenia

Myślę pozytywnie

W dniu 26 listopada odbyły się warsztaty z panią psycholog w ramach programu „Myślę pozytywnie”. Dotyczyły one technik uczenia się i zapamiętywania. Nasz  gość przedstawiał uczniom między innymi jedną z technik ułatwiającą uczenie się tzw. „Mapy myśli”. Podkreślał, iż są one doskonałym sposobem notowania, który odzwierciedla  pracę naszego mózgu.

Więcej…